Followers

Sunday, 15 May 2011

Tragedi Anggur


Baru-baru ni aku ade pergi teman mak aku beli barang dapur kat Giant. memang ramai orang. biasa la, baru dapat gaji la katakan.

Bila da ramai orang tu, macam-macam perangai aku nampak. sambil perhati orang tu tibe-tibe aku ternampak satu family ni kat bahagian anggur tengah memilih buah anggur yang buat aku meluat.

Kenapa aku meluat?

Aku meluat sebab sambil dorang memilih anggur tu sambil tu dorang makan anggur tu. kalau dorang makan anggur yang dorang dah pilih takpe gak. dorang beli anggur sikit je tapi anggur yang dorang makan yang kononnye nak rasa tu lagi banyak. mana taknya, si mak makan dalam 2 biji sambil pilih anggur, yang si 4 anak pulak ade la sampai 5 biji seorang.

Memang tak salah kalau kita nak rasa sikit anggur tu untuk dapatkan kepastian samada anggur tu sedap atau tak sebab tu hak pengguna tapi kita mestilah berpada-pada. kesian la kat orang lain yang nak beli anggur, tengok-tengok anggur tu dah rongak atau busuk disebabkan kesan korang makan. lagi satu, sebagai Islam, kita mesti makan makanan yang halal dari semua segi. kalau kita makan makanan yang tak berbayar tu, korang tak rasa takut ke kalau si penjual tu bengang sebab dapat hasil jualan yang sikit lepas tu dorang haramkan sesiapa yang makan anggur tu tak berbayar?

Fikir-fikirkan dan selamat beramal.

p/s :
we have been together for one year. i wish we can be together forever & ever.
i love you so much.





RAJIN-RAJIN LA LIKE AND TINGGALKAN KOMEN YE ;)

28 comments:

Azroy Kassim said...

baa~ CAK!!

jeles tgk org lain bercinta..

kocix! said...

xpatot xpatot~
ambik ksempatan btol nk mkn anggur free..

NisaAdnan said...

ALOLO SHUWITNYAA DAK TU
NGN ABG SYG DIA. HEHE ^^

mizzbutterfly said...

happy aniversary.. :)

jeBateja said...

ahakz...den tak suka beli anggur open2 mcm tu...kalau setakat makan jer ngak apa...mcm ne yg ada bela anjing kat rumah....elok anjing jilat2 tangan dia....pastu sampai giant..pilih anggur guna tangan yg sama....ishhh...tak mmg tak kan beli anggur OPEN mcm tu...

♥sophie♥ said...

wah,, :D

storyfromme said...

azroy : jangan jeles.cari calon cepat.

kocix : tau xpe.

nisa : he3.tq :)

wani : tq :)

jebat : aah la.tak pernah terpikir pulak benda tu.

sophie : he3 :D

ehda said...

xbaik la wt mcm 2 len la lau pnjual 2 yg plawe tuk ase...em ptutnya mak jd cntoh baik kt ank ni x hampeh.


sweetnye...moga bhagia, jgn gado2 heE ^_^

storyfromme said...

ehda : betul tu.sebagai ibu mesti la tunjuk contoh yang baik.tq dear :)

mommie yuyu said...

hmm kalau mak ayah dh ajar ank2 mcm tu, pyh la...
lgpun anggur tu berbasuh ker?

waaaa sonotnye dia..semoga terus berbahagia..amin

DrNurhuda said...

terasa la pulak dgn post nihh :P selalu gak mkn anggur .. tp bila fikir balik what jebat said, "alamakk .." thx nwy :)

waa.. jeles tgk org bercintan-cintun nihh ..

storyfromme said...

mommie yuyu : tak berbasuh lagi.dorang sapu pakai tangan je.tq :)

drnurhuda : ni bukan untuk perli,cuma nak bagi teguran je.harap tak marah.tq :)

aniswany said...

ish3...ada jugak manusia mcm nih ..

amboi2..dan lagi selit gambo pacar nyaa.hikhik moga bahagia hingga akhir hayat =)

Cik Mira said...

katok je tgn org2 cmtu. suahati jekk

p/s: aniversary 1 year ea? tahniahh :D

Republic Aku said...

makan anggur tak berbayar dengan gambar di bawah tu...hmmm apa kaitan yer...jap fikir...

ABU said...

slalu jak nampk orng buat cam tu..
aku pun buat jugak keh keh keh..tp tak de la sampai banyak..
malu la hahahaa..

HEROICzero said...

kalau dah makan macam tu, tak payah beli la woi. makan je sana. HAHA.

chah said...

macam2 ragam manusia. bila ygorg punyer suka je nak habiskan. lau yang sendiri punyer, punyerla bkira sgt2.

*sweet couple, smoga bahagia

storyfromme said...

aniswany : he3.tq :)

cik mira : tq :)

republic aku : memang takde kena mengena.

abu : kalau setakat nak merasa sebiji takpe jugak.

hero : tau xpe.baik picnic sambil makan anggur kat situ je kan.

chah : tau xpe.

cik teyn teyn said...

alololo .. sweet gila gmbr tu ..

storyfromme said...

cik teyn teyn : tq :)

Fiizya Aurora said...

ciku cakkk..chewah2...

Cikya said...

aisk, ada yang jugak macam tu, tak pernah jumpa lagi..
sebab tu ajaran mak ayah penting.
kes mak borek anak rintik boleh ??
^^"

azraftarmizi's blog said...

alahaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.........cium tgn ckit...bahahahahahahhaha

oakleyses said...

oakley sunglasses wholesale, cheap oakley sunglasses, nike free, polo ralph lauren outlet online, louboutin pas cher, nike roshe, uggs on sale, kate spade outlet, louis vuitton, air max, oakley sunglasses, nike outlet, tory burch outlet, ugg boots, polo outlet, nike air max, louis vuitton outlet, burberry pas cher, christian louboutin shoes, longchamp outlet, tiffany and co, chanel handbags, nike air max, longchamp outlet, replica watches, jordan pas cher, ray ban sunglasses, ray ban sunglasses, polo ralph lauren, oakley sunglasses, tiffany jewelry, ray ban sunglasses, nike free run, christian louboutin outlet, louis vuitton outlet, prada outlet, ugg boots, prada handbags, christian louboutin uk, gucci handbags, longchamp pas cher, michael kors pas cher, longchamp outlet, louis vuitton outlet, oakley sunglasses, replica watches, christian louboutin, jordan shoes, sac longchamp pas cher

oakleyses said...

north face uk, michael kors outlet online, mulberry uk, true religion jeans, uggs outlet, sac hermes, hollister uk, polo lacoste, abercrombie and fitch uk, nike air max uk, ray ban pas cher, true religion outlet, lululemon canada, michael kors outlet, uggs outlet, burberry handbags, coach purses, nike tn, nike air force, nike blazer pas cher, vans pas cher, hollister pas cher, michael kors outlet online, coach outlet store online, ralph lauren uk, burberry outlet, nike air max, north face, replica handbags, hogan outlet, sac vanessa bruno, true religion outlet, ray ban uk, converse pas cher, michael kors outlet, nike free uk, guess pas cher, michael kors, timberland pas cher, michael kors outlet, oakley pas cher, nike roshe run uk, kate spade, michael kors outlet online, michael kors, true religion outlet, michael kors outlet online, new balance, nike air max uk

oakleyses said...

celine handbags, north face outlet, jimmy choo outlet, hollister, iphone cases, mont blanc pens, lancel, ghd hair, p90x workout, valentino shoes, abercrombie and fitch, chi flat iron, hermes belt, hollister, reebok outlet, soccer shoes, nike roshe run, timberland boots, hollister clothing, converse outlet, lululemon, nike air max, louboutin, baseball bats, ray ban, north face outlet, ralph lauren, wedding dresses, longchamp uk, mcm handbags, gucci, nfl jerseys, nike huaraches, soccer jerseys, instyler, oakley, mac cosmetics, babyliss, vans outlet, asics running shoes, insanity workout, nike trainers uk, nike air max, beats by dre, vans, giuseppe zanotti outlet, bottega veneta, ferragamo shoes, herve leger, new balance shoes

oakleyses said...

marc jacobs, ugg pas cher, ugg, louis vuitton, pandora charms, canada goose jackets, canada goose outlet, pandora jewelry, canada goose, swarovski, toms shoes, canada goose uk, moncler uk, thomas sabo, ugg uk, replica watches, louis vuitton, louis vuitton, swarovski crystal, moncler outlet, louis vuitton, hollister, canada goose outlet, supra shoes, canada goose, wedding dresses, moncler, juicy couture outlet, moncler, links of london, canada goose, karen millen uk, montre pas cher, ugg,ugg australia,ugg italia, juicy couture outlet, canada goose outlet, pandora jewelry, doudoune moncler, louis vuitton, ugg,uggs,uggs canada, coach outlet, moncler outlet, moncler, moncler, pandora uk